Container strømliner fragt bevægelse (og kan blive kontorer, butikker og huse)
Vi mener skibscontainer her, ikke øl kit container. De 20 fod shipping container, 20’x 8′ x 8.5 ‘ i størrelse, kan rumme en mobil boligen enhed med senge og møbler, at folde ind i væggen, f.eks. Forsendelse containere kommer for det meste i standardstørrelser af 20 fod, 40 fod og 45 fod høj-cube (sidst med en højde på 9,5’). Hvis det ønskes, kan beholdere tilpasses på forskellige måder, ved at konstruere beholdere med en anden dimension, eller konvertere dem til, sige, huse.
Containerization
Containerization letter intermodal godstransport, dvs, containerskibe, jernbanevogne, og lastbiler rummer alle standard størrelse containere. Der er også standard containere til brug i fly. Så kan du transportere en container fra interiør med lastbil eller jernbanen til en sø- eller luftvejen port og sende dem til en fjern placering hvor transportprocessen er omvendt, siger, fra skib til lastbil. Specialiserede container håndtering udstyr kan nemt overføre containere fra én tilstand til en anden.
Strømlining af godstransportoperationer sænker omkostningerne, og fører til lavere fragtomkostninger og øget handel. Det blev i 1900-tallet at standardisering af containerstørrelser og container-håndtering udstyr tog fart og optrådte som en vigtig nyskabelse inden for logistik. I første omgang standardiseret med 8’x 8′ tværsnit og multipla af 10′ længder, blev containere mere og mere populær, begyndt 1950s.
Specialbyggede containerskibe og motorvogne gav momentum til container-baserede godstransport. Containere transporteres uåbnet fra oprindelse til destination, overføres fra én slags transport køretøj til en anden efter behov. Containere kunne således rejser på tværs af havet, jord og luft med praktisk talt ingen forstyrrelser.
Lasten kunne pakkes stramt ind i containere med minimum spild af plads. Dette var i modsætning til væsentlige opbevaring plads spild (ikke at nævne tid spild) der ville blive inddraget, hvis lasten som sådan blev flyttet individuelt til, og lagret i lasten besidder af standard skibe.
Standardisering af containere involveret ikke blot deres dimensioner, men også hjørnebeslag, forstærkninger og identifikationsmærker. Standard paller, der passe pænt ind i containerne blev brugt til at pakke merchandise. Beholder kapacitet er udtrykt i TEU eller tyve-fods tilsvarende enheder. Disse standarder er nu blevet accepteret på verdensplan.
Beholdere, der anvendes for lufttransport har et andet sæt af dimensional standarder, der er meget mindre i længde, bredde og højde.
Beholdere kommer i mange former. Der er ‘tør van’ containere for kasser, baller, paller, trommer, osv., “reefer” containere, der er temperatur kontrolleret fra-25 grader til + 25 grader Celsius, bulkcontainere til bulk materialer og tunge maskiner, tank beholdere til væsker, og andre typer af tilbud herunder dem med rullende gulve for svært at håndtere lasten.
Container-relaterede emner
Containere øge sikkerheden så indholdet ikke er synligt og dørene er forseglet i en måde at opdage enhver manipulation. Fragt ikke “falder” lastbiler som var almindelig i ældre dage. På den anden side betød den kendsgerning, at beholderne ikke er typisk åbnet, at de kunne bruges til at transportere kontrabande.
Container baseret lasthåndtering typisk øget effektivitet fører til tab af arbejdspladser og bevægelige arbejde til indland fra inddæmning.
Hvor to-vejs cargo bevægelse ikke er afbalanceret, tomme containere kan akkumulere på visse steder og transporterer de voluminøse tomme containere er ofte ikke omkostningseffektivt. For at håndtere problemet, er containere ofte omdannet til andre anvendelser.