4 hemmeligheder til en effektiv E-nyhedsbrev
“Omkring 65 procent af marketingfolk siger de planlægger at øge deres anvendelse af e-mail nyhedsbreve.” Kilde: Intermarket gruppe
Det er ingen hemmelighed at tilbyde værdi til dine kunder i form af nyttige oplysninger er en af de bedste måder at iværksætte, udvikle og befæste relationer. Men hvordan kan du fortsætte, spørgsmål efter spørgsmål, til at gøre dit nyhedsbrev skiller sig ud i mængden og holde dine læsere læse?
Hvad jeg om at fortælle dig er så værdifuld, at jeg helt ærligt ikke ville bebrejde dig hvis efter at have læst det, du følte sig tvunget til at tage $5,00 ud af din tegnebog, kram det i en kuvert og sende det direkte til mig.
Her er hvorfor: hvad jeg har tænkt mig at dele med dig nu er de fire retningslinjer, som vi bruger til at sikre, at alle de nyhedsbreve, vi er involveret i bo på sporet. Her er de:
Gøre det nyttige. Med en virksomheder nyhedsbrev især, er det svært at få nogen trækkraft med læsere hvis du ikke give dem en form for handlingsrettede “aha” med ethvert spørgsmål, du sender. De er barraged med e-mails, og ivrig efter at klikke på knappen Slet så ofte som muligt.
Dit mål er derfor at give dem pause. At gøre dem lever i frygt, hvis de slette dit nyhedsbrev, vil de savne nogle indsigt, som ville have gjort en væsentlig indvirkning på deres succes. Nyttige oplysninger stiger til toppen af bunken, og når dit nyhedsbrev er på toppen, behøver du ikke bekymre dig om hvor stor bunken er.
Gøre det interessant. Jeg ved ikke, hvem der startede rygtet at betydelige og rentable virksomheder skal også være alvorlig og kedeligt, men det synes at have fanget alligevel. Det er gode nyheder for dig og mig. Fordi med alle tør som støv E-nyhedsbreve, der alle forsøger at lyde som forsiden af Wall Street Journal, kan vi gøre vores nyhedsbreve skinne med lille indsats.
Personlige anekdoter, talesprog og den lejlighedsvise joke her og der vil holde dine læsere involveret længe nok for dem at høre den “rigtige” oplysninger, du forsøger at give dem. De ved sandsynligvis vil ikke læse det bare fordi det er interessant, men de helt sikkert vil ikke læse det, hvis det ikke.
Gøre det simpelt. En effektiv nyhedsbrev er ikke en ph.d.-afhandling; Det er ikke engang et casestudie. Det er hvad jeg kalder, “en guldklump.” En indsigt eller tip eller koncept, som dine læsere kan tage i, forstå, og forhåbentlig kan huske længe nok til at sætte i praksis. Hvis du giver mig alt for meget information (selvom det er godt), er jeg tilbøjelige til at oplagre dine nyhedsbreve indtil jeg sletter dem i én, “Jeg vil aldrig komme rundt til at læse disse gamle alligevel” vanvid. Give læserne noget lille nok til at forstå og huske.
Gør det autentisk. Gjort rigtigt, er din E-nyhedsbrev talerør for din virksomhed. Den afspejler din unikke personlighed og kultur, uanset hvad der sker for at være.
Jeg har gået ind i nok virksomheder at vide, at hver af dem – selv dem i tilsyneladende lige snøret, hårdt for at differentiere industrier – har sit eget sprog, tempo, sans for humor og tilgang. Må ikke skjule alt, i et forsøg på at lyde “professionelle.” Marketing er modsat af montering i – gør dig selv en tjeneste og fit ud!